לך תדע לך תחתום!

אני מוסמכת מטעם האפוטרופוס הכללי לערוך ייפוי כח מתמשך.

כעורכת דין המייצגת במשך שנים רבות נפגעי תאונות, אנשים הסובלים ממחלות שונות, בעלי עסקים, אנשים בעלי רכוש, אנשים בעלי משפחות, ברצוני להמליץ לכולכם על הכלי המשפטי אשר יסייע לאנשים המעוניינים לדאוג לעתידם הבריאותי, הכלכלי והאישי .

הסדר ייפוי הכוח המתמשך ותומך החלטות נקבע במסגרת תיקון 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, שהוביל משרד המשפטים ופורסם בשנת 2017. עד כניסתו לתוקף של תיקון זה, היה צורך להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס ולקבל אישור בית משפט על כך.

התיקון לחוק מבטא תפיסה חברתית חדשה ביחס לאנשים עם מוגבלויות, אשר שמה במרכז את זכותו של כל אדם לחיות את חייו בהתאם לבחירותיו ולרצונו ומדגישה את יכולותיו של האדם ולא את מוגבלותו.

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לכל אדם בגיר (מעל גיל 18), לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו בעתיד כאשר לא יוכל לטפל בכך בעצמו, בתנאי שהוא מבין את המשמעות, המטרות והתוצאות של מתן ייפוי הכוח המתמשך.

האדם בוחר מרצונו בשלב בו הוא מבין ומסוגל לקבל החלטות ולבצען מי יטפל בענייניו וכיצד יראו חייו אם וכאשר מצבו ישתנה לרעה (הידרדרות במצבו). הידרדרות במצבו יכולה לנבוע כתוצאה מתאונה, מחלות, מחלות זקנה (כגון דמנציה/אלצהיימר), מוגבלות נפשית ומוגבלות שכלית העלולות לפגוע בכושר השיפוט של האדם.

הדרך לעשות זאת הינה על ידי מינוי של מיופה כוח שיהיה מוסמך לפעול בשם אותו אדם בעתיד כאשר לא יוכל עוד לקבל או לבצע החלטות הנוגעות לעינינו בעצמו.

הממנה יכול לתת ייפוי כוח מתמשך לכלל ענייניו, האישיים (כולל הרפואיים) והרכושיים או רק לחלקם.

מה המשמעות של ייפוי הכח? כיצד זה יכול לעזור?

לדוגמא: טיפול ברווחתך, באיכות חייך, בסיפוק צרכיך היומיומיים, בבחירת מקום מגורים עבורך(בבית או בדיור חוץ ביתי) והתאמתו לצרכיך, בשמירה על אורח חייך, בטיפול בענייני בריאותך, מעקב רפואי שגרתי, ניהול חשבונות הבנק, ניהול נכסים , מיצוי זכויות עבורך ועוד.

 

לך תדע מה עלול לקרות לך מחר. לך תדע אם תהיה מסוגל להחליט בעצמך.

לך תדע- לך תחתום על ייפוי כוח מתמשך ותקבע מי יידאג לך בעתיד.

לפרטים נוספים: דקלה הרמן כהן עו"ד

053-2245050

הדבקות בקורונה זכויות כספיות

במידה ונדבקתם בוירוס הקורונה במהלך העבודה או בגלל סוג העבודה שלכם, יתכן ואתם זכאים לקבל זכויות מהביטוח הלאומי כנפגעי עבודה.

במקרים מסויימים ניתן גם להגיש תביעות לחברות ביטוח, נכות כללית בביטוח הלאומי, תביעות נזיקין וכו'.

המשמעות היא אפשרות לקבלת כספים ופיצויים.

מוזמנים לפנות אלי לבחינת זכויותיכם.

מאחלת בריאות וחזרה לשגרה.

עו"ד דקלה הרמן כהן  053-2245050

דקלה הרמן כהן עורכת דין ומגשרת נזיקין, דיני עבודה, ייצוג עסקים והרצאות

Dikla Herman Cohen Advogada em Israel

חזרה לשיגרה בצל הקורונה זכויות עובדים

בימים הקרובים עסקים חוזרים לעבוד תחת הנחיות שמירה על הבריאות.
מה הן הנחיות השמירה על בריאות העובדים? מה קורה עם עובדים הנמצאים בחופשה ללא תשלום (חל"ת)?מה קורה עם העובדים המבצעים את המטלות מהבית? האם ניתן להפחית את שכר העובדים? האם עסקים יאלצו לפטר עובדים? האם מותר לפטר עובדים במהלך חל"ת? כיצד לפטר עובדים במצב הנוכחי? כיצד עורכים שימוע?
מה הן הזכויות של עובדות המוגנות על ידי חוק עבודת נשים?
הרבה עסקים יאלצו לבצע שינויים משמעותיים בעסק וחשוב לשמור על בריאות וזכויות העובדים.
מזמינה אתכם בעלי העסקים להתייעץ איתי על מנת לבצע את השינויים בעסק תוך שמירה על זכויות העובדים.

מאחלת חזרה בריאה ובטוחה לעבודה.

דקלה הרמן כהן עורכת דין ומגשרת נזיקין, דיני עבודה, ייצוג עסקים והרצאות

רוצים לחסוך כסף לעסק בזמן החזרה לשגרה?

הפתרון: תתנהלו נכון עם העובדים.
התנהלות משפטית נכונה חוסכת עלויות כספיות משמעותיות לעסק.
בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, העולם חווה משבר בריאותי וכלכלי חסר תקדים.
המשבר משפיע באופן ישיר על העולם העסקי-תעסוקתי.
בחודשים האחרונים מעסיקים נאלצים לבצע התאמות ושינויים בעסק ובהתנהלות עם העובדים כדי להתאים את העסק למצב הנוכחי ולהמשיך בעשייה.
חשוב להתנהל נכון עם עובדים כדי לפעול בהתאם לחוק ולצמצם בעלויות משפטיות מיותרות.
להלן המלצות להתנהלות בזמן החזרה לשגרה:
1.שקיפות עם העובדים. תתנהלו כעסק ערכי. תשתפו את העובדים לגבי מצב העסק, תוכניות לעתיד הקרוב והרחוק.
2.תתעניינו בעובדים שלכם ובמה שעובר עליהם. יחס נכון וטוב לעובדים משפר ביצועים ומגביר נאמנות לארגון.
תזכרו שעובדים הם משאב מרכזי בארגון וחשוב לשמר ולטפח אותו.
3.תעזרו בעובדים. לעובדים יש יכולות לסייע, להעלות רעיונות, למצוא פתרונות, ליזום שינויים ולהוביל מהלכים.
תנו לעובדים את הכלים המתאימים כדי להצליח במשימות ולהרגיש שותפים לדרך ולמטרות.
4.תייצרו נהלי עבודה כתובים והליכי בקרה מותאמים לעבודה מהמשרד, מהבית, עבודה מרחוק וכו' כדי שיהיו חלק מההתנהלות הארגונית גם בעתיד.
5.תקפידו על אבטחת מידע בעסק. המעבר לעבודה מהבית, עבודה מרחוק וכו' מחייבים התאמת הגנות על העסק, הלקוחות, העובדים ואח'.
6.תתעדו בכתב את הפעולות והשינויים המבוצעים בעסק. יש לכך חשיבות עסקית ומשפטית רבה.
7.תוודאו שהעובדים שלכם מבוטחים בביטוח הלאומי, בביטוחים המתאימים לסוג העסק, הסיכונים, התפקיד וכו'.
8.תקפידו לשמור על זכויות העובדים בעסק כגון : החתמה על הסכמים ונספחים, רישום שעות עבודה ומנוחה, תשלום שכר במועד, חוק עבודת נשים, מילואים, עובד שנמצא בחופשה ללא תשלום (חל"ת) ועוד.
תתייעצו עם עו"ד לפני ביצוע שינויים ארגוניים כגון הוצאה לחופשה ללא תשלום, הפחתת שכר, שינוי בהגדרת תפקיד, שינוי בהגדרת סמכות, פגיעה בעובדת בהריון/ עובדת בחופשת לידה, ביצוע שימועים, פיטורים ועוד.
יש לערוך שינויים בתנאי העסקה בכתב בהתאם לחוק ולקבל את הסכמת העובדים בכתב.
חשוב להבין מי הם העובדים שלכם, מה הסטטוס של כל עובד (ותק, תפקיד, מצב משפחתי, מצב בריאותי וכו') ומה הדבר הנכון לעשות לגבי כל עובד בהתאם לחוק.
התנהלות נכונה עם עובדים תחסוך בטווח הקצר ובטווח הארוך הוצאות משפטיות לעסק.
יש לבצע את התהליכים המשפטיים בצורה נכונה מתוך שקיפות, תום לב והתחשבות בעובדים.
תנצלו את התקופה הזו לעשייה, צמיחה והתחדשות.

מאחלת חזרה מוצלחת לשגרה.

עורכת דין ומגשרת דקלה הרמן כהן מוסמכת M.B.A (מינהל עסקים) מייצגת בתחום דיני עבודה, נזיקין ומסחרי.
נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.
האמור לעיל אינו משמש ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ כאמור.